La cena del miedo (Amador Fernández-Savater)

La cena del miedo (Amador Fernández-Savater)

Diría que la palabra en determinado momento, la palabra puede ser una acción en si misma. Puede aclararnos cosas, por ejemplo, puede llevarnos a pensar, puede tocarnos, puede afectarnos, puede conmovernos, puede modificar nuestro estar en el mundo y en este sentido puede ser una acción.


Serious Games (Harun Farocki)

Serious Games (Harun Farocki)

If art can directly contribute to something that is of course very questionable. Probably art can be part of a discourse, perhaps it can, not just repeat what a discourse is already working on, but find a different nuance, a different approach to questions which are also discussed with other means elsewhere.


Empire St.Pauli, on strings of pearls and sending-offs (Irene Bude, Olaf Sobczak, Steffen Jörg)

Empire St.Pauli, on strings of pearls and sending-offs (Irene Bude, Olaf Sobczak, Steffen Jörg)

One part of the contribution of the film was that these big screenings always generated discussions after the film. First of all people realized that this subject does affect a lot of people and a lot of people are interested in that subject, and the other thing is that within this discussion people talked about gentrification, they talked about what could be done, what kind of resistance would be effective or not .


Construcción de la historia colectiva (Ana Oberlin)

Construcción de la historia colectiva (Ana Oberlin)

La persona que había secuestrado, torturado, violado, matado, que ha hecho las peores atrocidades podría estar en el mismo lugar como vos y nadie sabía quien era, y estaba todo bien. Entonces a partir de eso surgió la idea del escrache con el objetivo de ir a las casa donde vivían y contarlo. Primero hacer un trabajo previo donde se contaba a todos los vecinos quien era esta persona, -la mayoría de los vecinos no lo sabían-, y después hacer un día una especie de acto en la puerta. Se marcaba la casa diciendo que aquí vive un represor y concretamente que ha hecho esta persona. Esta persona mató a 50 personas, responsable de la Inter o robó bebés.


Tiempo Real (María Ruido)

Tiempo Real (María Ruido)

Yo siempre he pensado que intervenir en lo simbólico es muy importante porque es parte de la representación del mundo. Es lo único que tenemos. No tenemos una aprehensión del mundo directa, tenemos una aprehensión a través de la representación. Pero para cambiar la vida hay que intervenir en la calle, a un nivel más real. No estoy muy segura que lenguaje traduzca exactamente el significado de estas cosas, lo simbólico y lo real. Siempre estamos en este par binario, no? que es muy limitador.


Passing the Rainbow (Sandra Schäfer)

Passing the Rainbow (Sandra Schäfer)

We tried our best in terms of our own strategies that came to our mind somehow to intervene in this stereotype representation, that we didn’t want to reproduce in our film, and really to include very different ways in which Afghan filmmakers show themselves, and to introduce their work and at the same time also going back to the history of Afghanistan in Afghan cinema.


If You Lived Here Still...(Martha Rosler)

If You Lived Here Still…(Martha Rosler)

You have to keep in mind always that you are not asking simply to be represented but that you also demand the actual changes and the way power is distributed is part of it.